Vegetariánský tatarák krok za krokem

Vegetariánský tatarák krok za krokem

Tatarák na křupavé topince nebo čerstvé bagetce, kdo by odolal? Pokud hledáte variantu, která se chuťově podobá té masové, zkuste tento recept. Tatarák z avokáda je pikantní, chuťově výrazný a zachutná i těm, kteří nad vegetariánskými pokrmy ohrnují nos.

45863×

Vegetariánský tatarák z avokáda, papriky a sušených rajčat

1) Příprava surovin. 

Na tatarák budeme potřebovat 2 zralá avokáda, 2 hrsti sušených rajčat, 2 - 3 velké červené papriky (kapie), 1 svazek jarní cibulky, 3 - 4 stroužky česneku a 1,5 lžíce olivového oleje.

Na dochucení si připravíme citronovou šťávu, sůl, čerstvě mletý barevný pepř a popř. sušenou bazalku.

2) Sušená rajčata překrájíme na kousíčky. Papriky očistíme a nakrájíme na kostičky. 





3) Zralá avokáda rozpůlíme, vyjmeme pecku a dužinu vydlabeme do mísy. 

4) K rozmačkanému avokádu přidáme jarní cibulku, kterou jsme si očistili a nakrájeli nadrobno. 

Zakapeme citronovou šťávou, aby nám avokádo nezhnědlo, promícháme.

5) Do mixéru nasypeme papriku, sušená rajčata a oloupané stroužky česneku. Směs zalijeme olivovým olejem a rozmixujeme. 

Mixujeme na hrubo, je lepší, když v tataráku zůstanou maličké kousky zeleniny. 



6) Rozmixovanou směs přidáme k avokádu společně s čerstvě namletým pepřem a trochou sušené bazalky (lze vynechat). 

Vegetariánský tatarák pečlivě promícháme a podle potřeby ještě dosolíme. So solí však opatrně, sušená rajčata bývají dost slaná. 



7) Vegetariánský tatarák můžeme ihned podávat, ale lepší je, když se nechá chvíli proležet v lednici. Je skvělý na topinkách i čerstvém pečivu. 

Vegetariánský tatarák z avokáda a finanční náročnost

Avokádo nás přijde asi na 60 Kč, sušená rajčata také na 60 Kč. Za papriku, česnek, cibulku, olivový olej, citron a koření si započítáme 35 Kč. Čtyři porce skvělého vegetariánského tataráku tak připravíme za cca 155 Kč. 

Cizrna jako zdroj bílkovin nejen pro vegetariány aneb hummusem to nekončí

Cizrna neboli římský hrách je velmi vděčnou luštěninou s vysokým obsahem železa, zdravých tuků a vlákniny. Při jejím použití bezpochyby platí, že málo peněz uděláme hodně muziky - lze ji použít jako hlavní chod, přílohu, může být součástí salátu, můžeme z ní připravit výbornou pomazánku či polévku, ale uplatnění najde i při přípravě placiček nebo oblíbeného falafelu - smažených cizrnových koulí. Pojďme se společně podívat na 10 receptů, které obohatí váš jídelníček.

Cizrna

Recept na tatarák z lososa krok za krokem

V jednoduchosti je krása, to platí i v kuchyni. Dnes si podle fotonávodu připravíme tataráček z lososa, na který budeme potřebovat jen pár ingrediencí. Pokrm můžeme podávat i jako slavnostní pohoštění pro hosty.

Recept

Zkuste i další vegetariánské recepty 

Zapečená brokolice s bramborem a sýrem
(doba přípravy 1 hod )

Zapečené papriky s jáhlovou nádivkou
(doba přípravy 1 hod )

Zeleninové rizoto se sýrem
(doba přípravy 30 min )

Dušená čočka s mrkví a uzeným tofu
(doba přípravy 45 min )

Veganský bramborový salát s tofu
(doba přípravy 1 hod )





user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena