Rozpouštíme kilogramy sportem 1.díl

Rozpouštíme kilogramy sportem 1.díl

Bez tělesné námahy je shazování kil mnohem náročnější. Nejenže nepůjde tak rychle, ale po ztrátě kil nám zůstane povadlá kůže. Nehledě na to, že sportovní vybytí nám přinese radost.

6389×

Z vlastní zkušenosti mohu říci, že začít sportovat je pro někoho, kdo protrpěl hodiny tělocviku s pocitem, že je naprostý antitalent, opravdu nesnadné, ale pokud se do toho pustíte, sport se pro vás stane drogou.

Já jsem začala sportovat v létě loňského roku, 2 - 3krát týdně jsem chodila běhat, na spinning nebo do posilovny. Několikrát jsem tělo protáhla také v bazénu, vyzkoušela jsem fitbox a světe div se, přežila jsem i víkend zaměřený na několikahodinové cvičení. V začátcích mi velmi pomohla motivace v podobě kamarádky, která se mnou řadu sportovních lekcí absolvovala. Později jsem si nedovedla představit, že bych alespoň jednou týdně nevyrazila někam se zpotit a klidně sama a do neznámého prostředí. Za nějakých 5 měsíců váha stabilně ukazuje o 3 kilogramy méně a hlavně ubyly centimetry kolem pasu a boků. Kdybych k tomu změnila i jídelníček, věřím, že by změny byly mnohem znatelnější.

Rada lékaře ke sportovním činnostem

Pokud se po létech nic nedělání rozhodnete plně se oddat sportovním aktivitám, určitě se nezapomeňte zastavit u svého obvodního lékaře. Změří vám tlak a vzhledem k vašemu celkovému zdravotnímu stavu vám doporučí, které aktivity jsou pro vás vhodné a kterých je lépe se naopak vyvarovat. Dokonce, pokud trpíte obezitou, ve spolupráci s ním můžete zažádat u některých zdravotních pojišťoven o příspěvek na hubnutí. Dále se s ním můžete poradit o potravinových doplňcích, které je dobré tělu při zvýšené námaze dopřát.

Finanční investice a sport

Sport není zadarmo, ale takové kouření nebo nákup sladkostí je určitě nákladnější. Zásadní položku u většiny sportů tvoří prvotní investice do vybavení. To, co byste investovaly do málo účinných prostředků na hubnutí v podobě koktejlů, čajů či tablet, raději proměňte v kvalitní obuv a sportovní úbor. Pokud se rozhodnete pro jogging, investujte do běžeckých bot alespoň 1500 korun. Bude se hodit i jeden univerzální pár sálové obuvi, ale do posilovny či k jízdě na stacionárních kolech postačí i starší kecky s pevnou podrážkou.

Stěžejní rady do sportovních začátků

  • Rozhodně není dobré tělo přepínat a klást na sebe ze začátku vysoké nároky. Pořiďte si sporttester (měřič tepové frekvence), který se skládá z hrudního pásu a pulsmetru - hodinek, na kterých můžete sledovat svoji tepovou frekvenci a spalovat tuky velmi účinně a bez zbytečné námahy. Není cílem po sportovním výkonu padnout, právě naopak bychom se měli cítit příjemně nabuzeni.
  • Vyberte si sportoviště co nejblíže svému domovu nebo alespoň v pohodlném dosahu MHD, abyste přílišnou vzdálenost nepoužívali jako výmluvu.
  • Na druhou stranu vybírejte sportovní centra, kam lidé chodí a kde bývá plno, je to známka toho, že jsou zde spokojeni.
  • Nezaměřujte se pouze na jeden druh pohybu, tělo si zvykne a po čase budou naše úspěchy stagnovat. Také je samozřejmě nutné tělo zatěžovat rovnoměrně.

V pokračování našeho článku se dozvíte, které sporty jsou nejúčinnější zbraní proti tukům a vysvětlíme si princip sportování s pomocí měřičů tepové frekvence. 

Foto: Profimedia

user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena