Omeleta bez vajec: Zkuste cizrnovou, neodoláte!

Omeleta bez vajec: Zkuste cizrnovou, neodoláte!

Omeleta bez vajec chutná skvěle a navíc má i vysoké nutriční hodnoty. Vyzkoušejte tento čistě rostlinný recept z pár surovin krok za krokem.

2366×

1) Příprava surovin.

Na 2 omelety si připravíme 100 g cizrnové mouky, 200 g vody, čtvrt lžičky černé soli, špetku himalájské soli, kurkumu, olej, čerstvý špenát a 2 rajčata.

2) Cizrnovou mouku si smícháme s vodou a metličkou rozšleháme.

omeleta

3) Poté přidáme černou sůl, kurkumu pro barvu a případně ještě osolíme. Znovu metličkou promícháme.

omeleta

4) Na pánvi rozehřejeme olej a nalijeme do ní naběračkou připravené těsto. Seshora ho posypeme nakrájeným špenátem a plátky rajčat.

omeleta

5) Cizrnovou omeletu smažíme z obou stran.

omeleta

6) Hotovou omeletu můžeme jíst jen tak, nebo naplnit například špenátem, houbami a rajčaty.

omeleta

Cizrnové omelety a finanční náročnost

Ingredience na cizrnové omelety bez náplně nás vyjdou na zhruba 30 Kč.

Recept na hummus - cizrnovou pomazánku krok za krokem

Vyzkoušejte domácí přípravu hummusu - velmi oblíbené pomazánky z cizrny. Vysoký obsah bílkovin, vlákniny, železa, vápníku a vitamínů je bonusem navíc. Fotorecept krok za krokem.

Recept

Cizrna jako zdroj bílkovin nejen pro vegetariány aneb hummusem to nekončí

Cizrna neboli římský hrách je velmi vděčnou luštěninou s vysokým obsahem železa, zdravých tuků a vlákniny. Při jejím použití bezpochyby platí, že málo peněz uděláme hodně muziky - lze ji použít jako hlavní chod, přílohu, může být součástí salátu, můžeme z ní připravit výbornou pomazánku či polévku, ale uplatnění najde i při přípravě placiček nebo oblíbeného falafelu - smažených cizrnových koulí. Pojďme se společně podívat na 10 receptů, které obohatí váš jídelníček.

Cizrna