Rozpalte gril: Bezmasý burger s marinovaným tofu krok za krokem

Rozpalte gril: Bezmasý burger s marinovaným tofu krok za krokem

Recept na vege burger s marinovaným tofu, který skvěle nahradí běžnou masovou verzi.

265×

1) Příprava surovin.

Na burger si připravíme 1 tofu, 5 lžic oleje, 3 lžíce omáčky kikkoman, 1 lžičku česneku, 2 lžičky uzené papriky, 1/2 lžičky soli, 2 burgerové housky, salát, rajčata, avokádo, hořčici a sojanézu na potření.

burger

2)  Tofu nakrájíme na poloviny, zakápneme olejem a přelijeme omáčkou kikkoman. Poté přidáme prolisovaný česnek a uzenou papriku.

burger
3) Vše spolu promícháme a necháme minimálně hodinu marinovat.

burger

4) Rozpálíme si gril a marinované tofu opečeme z obou stran.

burger

5) Když je tofu hotové, rozkrojíme housky a necháme je na grilu chvilku prohřát.  Mezitím si omyjeme zeleninu a nakrájíme.

burger

6) Následně už plníme housky. Spodní část potřeme hořčicí, následně poklademe salátem, rajčetem a avokádem.

burger

7) Přidáme grilované tofu a horní část housky potřeme sojanézou.

burger

8) Sojanézu nemusíme kupovat, ale můžeme si ji vyrobit doma podle tohoto receptu.

Domácí sojanéza

(doba přípravy 10 min)

Domácí

11) Do burgeru zapíchneme špejli, aby tofu při konzumaci nesklouzávalo a můžeme servírovat.

burger
Tofu burger a finanční náročnost

Ingredience na 2 burgery vyjdou zhruba na 95 Kč.

Letní grilování po vegansku: Zeleninový špíz s tofu krok za krokem

Výborná kombinace zeleniny a uzeného tofu na jedné špejli. To je tutovka na letní grilování.

Letní

Grilujeme kuřecí maso: Perfektně propečené kuřecí špalíčky, stehna i špízy

Grilování při nižší či střední teplotě, dostatečně nahřátý a olejem potřený rošt, ale také použití termosondy pro kontrolu vnitřní teploty, to jsou základní předpoklady pro dobře propečené kuřecí maso. Přinášíme vám 8 receptů, které doporučujeme zařadit na grilovací seznam.

Grilujeme

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz