Zdravý životní styl není drahý

Zdravý životní styl není drahý

Z každého koutu se na nás hrnou nové trendy týkající se zdravého životního stylu. Pro mnohé z vás se tento životní styl může zdát nereálný z finančního hlediska. Ale pokud se na tuto problematiku podíváte trochu blíže, zjistíte, že to není nemožné.

10437×

Sportem ku zdraví

Nikdo po vás nechce, abyste si hned objednávali welness pobyty v lázních či kupovali permanentky do posilovny, sportovat a pečovat o své tělo se dá mnohem laciněji, ale také zcela zdarma. Pro začátek postačí, když budete chodit na pravidelné, alespoň hodinové procházky, kdy budete střídat rychlou a pomalou chůzi. Pokud se cítíte na víc, můžete si také dopřát třeba čtvrthodinky zdravého a prospěšného běhu, ovšem v současném počasí se soustřeďte spíše na procházky. Protáhnout tělo si lze také doma. Kdo má na dobrém místě už hezky dlouho uložen rotoped či jiný přístroj, ten ať ho opráší a pustí se do pravidelného cvičení, postupně zvyšujte obtížnost a také strávený čas tímto sportováním. Kdo tuto možnost nemá a nemůže si takový stroj koupit, může zvolit jinou, mnohem levnější metodu. Při jedné příjemné procházce si zajděte do novinového stánku, trafiky či obchodu a zakoupí si za malé peníze DVD, podle kterého může doma bez ostychu cvičit.

Zdravé vaření a životní styl

Vařit zdravě znamená nakupovat zdravé potraviny. Pokud se vám do takového experimentu moc nechce a vymlouváte se na drahé zdravé potraviny, nemám pro vás nejlepší zprávu. I zdravé vaření může být za málo peněz, mnohdy totiž vyjde laciněji než běžné pokrmy, na které jsme byli zvyklí. V první řadě je levná zelenina, ovoce, a to je základ zdravé kuchyně. Do své kuchyně zařaďte pokrmy, které jsou převážně zeleninové, můžete je doplnit kuřecím masem, nejlépe prsním, rybami, žampiony a rýží. Dopřát si můžete také brambory, ovšem pouze vařené, jednou týdně zařaďte do svého jídelníčku těstoviny, ovšem dávejte opravdu pozor na to, co si k nim dáte, rozhodně zapomeňte na smetanové omáčky a tučné sýry. Nezapomeňte na pravidelný přísun luštěnin. Zdravá sója a fazole nejsou potraviny vůbec drahé, jsou chutné a dají se upravovat na spoustu způsobů. Veškeré maso připravujte dušené, vařené, či grilované bez tuku, zapomeňte na obalování, na těstíčka a maso připravujte pouze lehce kořeněné a přírodní. Uvidíte, že dokážete ve vaší kuchyni vyčarovat spousty chutných, zdravých a levných pokrmů, které si oblíbíte nejen vy, ale brzy vám na ně bude chodit celá rodina.

Relaxace pro dobrý pocit

Ke zdravému životnímu stylu patří také relaxace, odpočinek podle vašich představ. Udělejte si na sebe alespoň´jednou týdně několik hodin času a dopřejte si odpočinek podle svého gusta, pečujte o sebe, hýčkejte se. Udělejte si třeba domácí pleťovou masku, na umyté vlasy naneste balzám, vlasovou masku či kůry pro oživení unavených vlasů, promažte si tělo příjemným tělovým krémem, k tomu si dopřejte uklidňující hudbu, zapalte vonnou svíčku, pusťte si oblíbený film, začtěte se do příjemné knihy a uvidíte, že po pár týdnech takového způsobu života budete jako znovuzrozená.

Foto: Profimedia

user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena