Stravování v zaměstnání

Stravování v zaměstnání

Snažíte se jíst zdravě, ale pracovní stres vás svádí k přejídání, nebo naopak vynechávání stravy? Pokud budete dodržovat jasná pravidla, zůstanete štíhlí jako proutek.

10567×

Snídaně na stojáka

Nejčastější chybou hned na startu pracovního dne je vynechání snídaně. První, co tělo po ránu potřebuje, je energie. Bez ranního dopingu bude vaše pracovní pohotovost dlouho spát. Zato tukové zásoby se začnou shromažďovat jako na Spartakiádě - v obavách, že přijde další hladomor. Takže snídani nepodceňujte! Nejlepší volba je müsli, celozrnné pečivo, nízkotučný sýr nebo jogurt. Pokud spěcháte, vezměte si sebou alespoň jeden kousek ovoce či zeleniny.

Svačina aneb ať žije kantýna

V podobném duchu jako snídaně by se měla nést i svačina. Ze salámů volte dietní šunku, sýry také raději nízkotučné. Příjemným zpestřením pro vás může být ovocný, zeleninový nebo těstovinový salát. Nejlepší variantou je připravit si svačinu předem doma. České kantýny obvykle neoplývají dietními potravinami.

Oběd - vybírejte si pečlivě!

To nejhorší přichází v poledne - oběd. Málokdo si dnes donáší vlastní jídlo, a tak se většinou stravujeme v jídelně či kantýně. Zde ovšem číhá nespočet kalorických nástrah. Na smažená jídla, knedlíky, hranolky a krokety rovnou zapomeňte. Dietním úskalím jsou bohužel i zahuštěné omáčky a polévky - zamilujte si raději vývary. Pokud si vybíráte maso, radíme bílé (drůbeží, ryby).

Dietní nástrahy v práci

Vlivem stresu máme v pracovní době často chuť na sladké - pro uvolnění si jeden kousek čokolády dopřát můžete. Celá tabulka už je ale příliš. Vyzbrojte se na tyto krizové situace méně škodlivými sladkostmi - například hořkou čokoládou, želatinovými bonbóny nebo sušeným ovocem.

Jezte do polosyta...

Lidé pracující v noci by si měli poslední jídlo dopřát cca 3 hodiny před spaním. Pokud pracujete přesčas, najezte se více. Máte-li náročnou práci, jíst prostě musíte! Jezte často v malých porcích. Můžete sníst i 8 porcí za den, aniž byste se museli obávat přibírání na váze. Pokud tělo vidí, že má všeho dostatek, nebude si ukládat do zásoby.

...pijte do polopita

Ve víru pracovních povinností můžete zapomínat pít. Je však třeba doplňovat tekutiny, i když právě nemáte žízeň. Věděli jste, že dehydratace zpomaluje trávení? Buďte chytřejší a každou hodinu vypijte alespoň půl sklenice vody.

Foto: Profimedia

user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena