Stravou proti ochabování střev

Stravou proti ochabování střev

Změnou stravování, vyzkoušením půstu a příjmem tekutin ovlivníme i tak běžnou věc jako je potíž s vyprazdňováním.

4531×

Příznaky ochabování střev

Pokud už déle pozorujete méně časté vyprazdňování, tvrdší stolici a pocit plnosti střev, potom je na čase, abyste začali problém řešit. Počátek chronické zácpy, která vás čas od času pěkně potrápí, tak můžete ještě předejít. Mírnější podobu zácpy, která se dostavuje při ochablé funkci střevních svalů, zmírníme zvolenou stravou, dodržováním pitného režimu, častějším pohybem a omezením stresových situací.

Za potíže se zácpou může i stres

Žijeme-li v neustálém stresu, napětí, máme-li náročné povolání a ani doma nemáme klid, projeví se to i na fyzické stránce. Rušivé vlivy, které působí na nervovou soustavu, působí spolu s ostatními vlivy na poruchu trávicích poruch - od bolesti žaludku, nadýmání až po ochabování střev, průjem a zácpu.

Strava napomůže při prevenci i léčbě

Vylepšením jídelníčku můžeme obnovit správnou funkci střev už za pár dní. Stačí zařadit jednou za čas zeleninový půst. Je to den, kdy si dopřejeme spoustu čerstvé zeleniny - nejlépe kapustu, zelí, špenát, ředkev, celer, pórek, květák, brokolici, lilek, čekanku, cibuli, mrkev aj. Další den uděláme pestřejší, zařadíme i neloupanou rýži, celozrnný chléb nebo brambory ve slupce. Půst můžeme zaměnit i za ovocný den, kdy pojídáme pouze čerstvé plody jako hrušky, jablka, fíky, broskve, švestky, hroznového víno apod. Zaměřujeme se na druhy, které obsahují co nejvíce vlákniny a mají projímavý účinek.

Vláknina a peristaltika střev

Po zpracování potravy zůstávají ve střevech nestrávené zbytky (za což může právě vláknina), ty objemově povzbudí pohyblivost střev a urychlí stahy svalů.

Vláknina v těle nabobtná, zadrží vodu a zvětší objem stolice, to je zásadní princip, kterým bojujeme proti ochabování střev. Díky vláknině se stolice vylučuje snadněji, navíc snižuje riziko jiných střevních onemocnění.

Pohybem upravíme funkčnost střev

Jakýkoliv pohyb, i obyčejná chůze, má vliv na správnou pohyblivost střev a pravidelné vyprazdňování. Když zařadíme párkrát do týdne sportovní činnost, kterou doplníme dostatečným příjmem tekutin, máme po starostech. Vyprazdňovací reflex je závislý i na pevnosti břišního svalstva, proto zejména při sedavém zaměstnání a pohodlném způsobu života, je nutné pohyb do denního režimu zařadit.

První pomoc při bolestech břicha

Hybnost střev můžeme zvýšit použitím horkého obkladu. Připravíme si horký mokrý obklad. Použít můžeme ručník, obkladový materiál apod., ten namočíme do horké vody a vyždímáme. V poloze na zádech položíme na bříško nejprve suchý ručník, poté horký obklad a zabalíme celou oblast do suchého ručníku. Necháme působit a celý organismus zrelaxovat alespoň 20 minut. Poté můžeme obklad obměnit za nový a postup opakovat. Tímto ošetřením bychom měli bříško uvolnit a pomoci pohybu střev.

Foto: Pixmac.cz
user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena