O Českou biopotravinu roku se uchází rekordní počet výrobků

O Českou biopotravinu roku se uchází rekordní počet výrobků

Zatímco v předchozích letech se soutěže Česká biopotravina roku účastnilo obvykle méně než 20 produktů, do letošního šestého ročníku jich výrobci přihlásili celkem 74.

9588×

Rostoucí poptávka českých konzumentů po biopotravinách motivuje domácí podniky k rozšiřování nabídky. Zatímco v předchozích letech se soutěže Česká biopotravina roku účastnilo obvykle méně než 20 produktů, do letošního šestého ročníku jich výrobci přihlásili celkem 74. Informoval o tom organizátor soutěže Tom Václavík.

Pořadatelé soutěže, Svaz ekologických zemědělců PRO-BIO a Potravinářská komora ČR, vyhlásí vítěze 4. března na potravinářském veletrhu Salima 2008. Výherce získá 20.000 Kč a právo používat titul Česká biopotravina roku 2007 při propagaci výrobku. Porota vybere vítěze podle více kritérií, kterými jsou kvalita, chuť, atraktivita pro spotřebitele, marketingový koncept nebo obal výrobku.

S rostoucím počtem produktů se rozšiřuje i spektrum zúčastněných biopotravin. Do soutěže přihlásilo 32 výrobců celkem 74 výrobků. Mezi nimi jsou mléčné výrobky, jogurty, tvarohy i sýry; pečivo, bio med či hovězí z ekologických chovů. Sortiment přihlášených bio nápojů sahá od sirupů přes mošty až po ovocnou biopálenku.

Na konci října 2007 evidovalo ministerstvo zemědělství 223 výrobců biopotravin, což bylo o polovinu více než ke stejnému datu loni. Noví výrobci se zaměřili na zpracování masa a masných výrobků, produkci biovajec, biovína, nebo výrobu biopečiva. Objevují ale také producenti specialit, například knedlíků, baget, müsli tyčinek nebo sladu pro produkci biopiva.

Rostoucí poptávka přispívá k rozvoji tuzemských ekofarem, ke konci loňského října vzrostl jejich počet na 1249, což je zhruba o třetinu více ve srovnání se stejným obdobím roku 2006, kdy jich bylo 912. Rozloha půdy obhospodařované ekologickými zemědělci loni přesáhla sedmiprocentní podíl z celkové výměry zemědělské půdy v ČR, což je v rámci EU nadprůměrný výsledek.

Podle odborníků má trh s biopotravinami velký potenciál. V roce 2006 Češi za biopotraviny utratili podle provedených šetření zhruba 760 milionů korun, což byl meziroční vzestup o 49 procent. V roce 2011 domácí trh biopotravin podle odhadů stoupne na hodnotu až 3,2 miliardy korun.


Zdroj: Potravinářská komora České republiky
user-icon

autor Vilienka

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena