Hubneme s karnitinem

Hubneme s karnitinem

Protože L-Karnitin souvisí s energetickým metabolismem, doporučuje se jeho zvýšený příjem před pohybovou aktivitou. Jen tak má ty správné účinky.

8575×

Látka zvaná L-Karnitin

Úkolem L-karnitinu je přenášení mastných kyselin do mitochondrií, energetických zdrojů buněk, kde dochází k přetváření v energii. Karnitin pak dodává energii do srdce, svalů, jater a buněk imunitního systému. Navíc funguje detoxikačně, pomáhá odstraňovat z těla škodlivé látky (metabolické meziprodukty).

Zjednodušeně řečeno - hlavní funkcí L-Karnitinu je oživit metabolismus, který se s věkem bohužel snižuje a člověk potřebuje k "přežití" a zajištění základních funkcí stále méně kalorií. Metabolismus tuků je pomalejší, bílkoviny ze svalů se ztrácí, ubývá svalová hmota, která je nahrazována tukem. Stejně tak se snižuje schopnost těla vytvářet vlastní L-Karnitin, proto je při snaze zhubnout pomocí pohybu vhodné dodávat tělu právě tuto spalující látku.

Jak působí L-Karnitin na naše tělo

  • zajistí výdrž při sportu
  • získá energii z tuků
  • pomáhá při rekonvalescenci a zrychluje její průběh
  • zlepší krevní oběh, zásobování svalů kyslíkem
  • zabrání zúžení cév při fyzické námaze
  • zabraní rychlému nástupu únavy

V jakých potravinách se L-Karnitin vyskytuje

Na první příčce co do obsahu karnitinu v potravinách je tmavé maso. O něco hůř je na tom maso bílé - drůbež a ryby. Relativně průměrným zdrojem je mléko a výrobky z něj. Naopak rostlinné pokrmy neobsahují téměř žádný L-Karnitin.

Hubnutí s karnitinem

L-Karnitin je znám svým příznivým účinkem na tělesnou hmotnost. Pro tělo látka přirozená, ovšem aby dokázal organismus vyrobit pouhý gram karnitinu, musí rozložit okolo 30 g svalové bílkoviny! Užívání tobolek, nápojů a prášků s účinnou látkou je proto na místě, zvlášť pokud pravidelně sportujeme. Spojení sportu a jeho konzumace před fyzickou aktivitou je nutností, jinak se účinek nedostaví. Navíc při kombinaci s tučnějšími potravinami dokáže urychlit jejich spalování, zabránit usazování tuků v tělesné tkáni a snížit pocit hladu.

 L-Karnitin pro zdraví všeobecně

Přísun karnitinu má dobrý vliv i na choroby srdečního svalu, diabetikům (a nejen jim) dokáže snížit hladinu lipidů v krvi. L-Karnitin neublíží ani dětem, může být užíván dlouhodobě bez vedlejších účinků. A na závěr, předávkování nehrozí, nadmíra karnitinu se vyloučí ledvinami do moči jako je běžné u vitamínů rozpustných ve vodě.

Foto: Pixmac.cz
user-icon

autor Michy

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2021. Všechna práva vyhrazena