Vaření.czMagazínSrovnejte si postavu po Vánocích!

Srovnejte si postavu po Vánocích!

Srovnejte si postavu po Vánocích!

Také jste se dostali se svou postavou nad limit, který jste byli zvyklí vídat na své váze? Stačilo vám k tomu těch pár dní volna, které jsme si dopřávali od Vánoc po Silvestra? A nevíte, co s tím? Pokuste se vyrovnat s touto nepříjemností třeba tak, jak je uvedeno níže.

11347×

Zhodnocení situace

Nastal čas nového roku a ty tam jsou starosti s vánočním a silvestrovským menu, co nabídnout našim hostům, aby neutekli dříve, než příjemný večer začne. Máme méně obav z toho, co zapomeneme v obchodě nakoupit, co nám bude na stolech chybět nebo naopak přebývat. V našich kuchyních a spížích, lednicích a sklepech se někde více či méně vyprázdnily regály, které se ještě před týdnem prohýbaly pod tíhou dobrot, cukroví, ovarů a jiných sladkých a masných výrobků. Dnes je situace jiná - prohýbají se naše těla! Ne však tíhou starostí z nepřipravených slavnostních stolů, ale tíhou nabraných kilogramů.

Jaké máme možnosti?

Venku nám počasí zatím moc nedovolí vyrazit na lyže nebo na běžky a tempem vhodným pro naše tělo kila začít pomalu shazovat. Vzhledem k uplakanému deštivému počasí nevyjede nikdo ani na kole, aby si udržel svou kondičku. Zbývají však různé trenažery - šlapadla a rotopedy - kola, které můžeme dobře použít buď v kolektivu dalších "shazovačů kil" v tělocvičnách nebo v soukromí svého bytu. Nebojme se dnes vyrazit, třeba zatím jen na pět minut, zítra na deset na trenažeru. Uvidíte, že tělo si bude žádat své - adrenalin, který sport přináší, stojí za to. A že nemáte žádný trenažer? Nevadí, začněte třeba jen s jednoduchými cviky, postupně přidávejte cviky složitější, v leže, v sedu či ve stoje. Uberte však přitom z množství jídla na svém talíři - hlavně ve večerních hodinách. Přidejte si více zeleniny a ovoce a doplňujte pravidelně množství tekutin.

Zde je několik rad, které byste měli také dodržovat:

  • jíst často a v malých dávkách
  • jíst pomalu a každé sousto pečlivě žvýkat
  • jíst hodně zeleniny a ovoce
  • vyhýbat se sladkým a těžkým jídlům - pudink, koláče, sušenky
  • dodržovat pitný režim - ale nepočítat do pitného režimu kávu, čaj a alkohol
  • jíst více celozrnného a tmavého pečiva
  • upřednostňovat ryby, sýry, jogurty, sójové produkty, luštěniny
  • preferovat olivový olej a rostlinné tuky
  • cvičit, běhat, plavat, jezdit na kole - podle možností

Nabídka cviků, kterými také můžete začít

Zanožování

Cvik, který není vůbec náročný a který vám posílí oblast bederní páteře, zpevní svalstvo hýždí a stehen. Kmitáme zanoženou propnutou nohou.

Unožování do stran

Podobně jako předchozí cvik zpevní bederní páteř, zpevní i břišní svaly. Unoženou propnutou nohou kmitat v malém rozsahu do strany - alespoň 20x a pak vystřídat s druhou nohou.

Zapažování

Tímto cvikem protáhneme ramenní pletenec a šíji, dojde k uvolnění a prokrvení oblasti. Vzpřímený postoj umožní paže natáhnout za tělo na šíři ramen a 20x zapažit, neprohýbáme při tom trup a stáhneme břišní a hýžďové svaly

O životním stylu na závěr

Nezapomeňte při tom všem na svůj životní styl. Naučte se zdravě jíst, pokud tomu tak dosud nebylo. Naučte se pohybovat a myslet. Pak budete šťastní. Štěstí je totiž známkou životního stylu. Chcete-li mít známku nejlepší, musíte se o ni zasloužit. Všímejte si lidí ve svém okolí a přemýšlejte chvíli nad tím, proč se jeden tváří tak kysele, když druhý září jako sluníčko? Myslíte si, že jde mít stále dobrou náladu? Pro pocit štěstí musíme a můžeme udělat něco sami všichni. Nebojme se tedy začít zdravě žít.
user-icon

autor Stáňa

Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz
Vareni.cz - objevte něco dobrého

Kontakt

  • Máte nějaký dobrý nápad, připomínku, nebovám něco na stránkách nefunguje? Neváhejte nás kontaktovat prostřednictvím formuláře.

    Kontaktovat

Centrum.cz |Atlas.cz Economia 1999 - 2022. Všechna práva vyhrazena