Tip na veganskou svačinku: Pečená polenta s dipem krok za krokem

Tip na veganskou svačinku: Pečená polenta s dipem krok za krokem

Tip na zdravou svačinu z pečené polenty a dipem z bílého tofu krok za krokem.

272×

1) Příprava surovin.

Na pečenou polentu si připravíme 200 g polenty, 500 ml vody, olej, sůl a koření na pečenou zeleninu. Na dip budeme potřebovat bílé tofu, lžičku hořčice, stroužek česneku, nakládané okurky, sůl, pepř a citronovou šťávu.

polenta

2) Do hrnce nalijeme 500 ml vody a přivedeme k varu, poté přidáme polentu a mícháme do konzistence husté kaše. Do takto připravené polenty vmícháme koření na pečenou zeleninu, osolíme a důkladně promícháme.

polenta

3) Takto připravenou polentovou kaši přendáme do olejem vymazaného pekáčku. Pečeme na 200 °C zhruba 30 minut (do zezlátnutí).

polenta

4) Dip si připravíme z bílého tofu, které nakrájíme na kostky a rozmixujeme tyčovým mixérem. Přidáme prolisovaný česnek, šťávu z citronu, lžíci vody, sůl, pepř a ještě jednou rozmixujeme. Okurky nakrájíme na drobné kostičky a nakonec vmícháme do připraveného dipu.

dip

5) Pečenou polentu necháme vychladnout.

 

polenta

 

6) Polentu poté nakrájíme na obdélníčky a podáváme s připraveným tofu dipem.

 

polenta