Deset tipů, jak být štíhlejší

Deset tipů, jak být štíhlejší

Pokud vás trápí nadváha a rozhodli jste se zhubnout, tak vám zde nabízíme pár rad jak docílit toho, aby vaše hubnutí mělo smysl. A hlavně, aby jste byla pořád veselá a spokojená. Doma z vás nechtějí mít utrápenou a vynervovanou mámu, ale usměvavou maminku.

17894×

Několik důležitých zásad, jak efektivně zhubnout:

  • Kolik chcete zhubnout?
      Je dobré si vytyčit cíl a hned na začátku se nejlépe poradit s lékařem, kolik kilo by pro vás bylo ideální zhubnout.
  • Rychlým hubnutím nic nevyřešíte
      Takovým hubnutím si jen ničíte své tělo i svojí psychiku, protože se doporučuje zhubnout měsíčně jen 3 - 4 kilo (maximálně 6kg u silně obézních osob) a to ještě záleží na výšce a celkové váze. Při rychlejším hubnutí se budete cítit unavená a malátná nehledě na to, že to vaše zdraví ohrožuje.
  • Pozor na celulitidu
      Neustálé střídání drastických diet podporuje tvorbu celulitidy. Při rychlém hubnutí velmi rychle ubývá svalová hmota a při tzv. JO JO efektu se nahradí tukem. A postrach většiny žen je na světě a velmi těžko se ho zbavíte dámy.
  • Pohyb
      Ideálním doplňkem pro efektivní hubnutí je hlavně POHYB! Ten ničím nenahradíte a je velice důležitý. Nejlepší formou je posilovna nebo aerobik. Nejen že víte, že pro sebe něco děláte, ale hlavně se můžete pěkně vybít, když vás doma zlobí.
  • Tekutiny
      Důležitou součástí všech redukčních diet je pitný režim. Denní dávka tekutin se doporučuje minimálně 2,5 l. To znamená, že veškeré ovocné šťávy, minerálky zelené či ovocné čaje jsou velmi žádoucí. Naopak káva a černý čaj jsou nic moc, protože káva zrovna odvodňuje.
  • Alkohol
      Chcete-li opravdu zhubnout tak se alkoholu úplně vyhněte. Je velmi kalorický. Pokud vám to jde s problémy, dejte si vinný střik, ale rozhodně se vyhněte sladkým likérům a hlavně pivu!
  • Jezte málo, ale často
      Je důležité snídat, protože vydatná snídaně vám dodá energii na celý den. Ideální je jíst v malých porcích, ale víckrát denně. A hlavně se nepřejídat! Jinak bude vaše snažení k ničemu a nejlépe končete před 18. hodinou nebo asi 3 hodiny před tím, než půjdete spát.
  • Pozor na skryté nepřátele
      Dávejte si pozor, kolik toho sníte. Nejlepší je si psát každou maličkost. Po čase uvidíte, že vaše chutě se krotí a máte menší a menší hlad.
  • Pravidla stolování
      Zapomeňte na rychlé občerstvení ve městě. Jezte vždy v klidu a v sedě a hlavně si na jídlo udělejte vždy dost času.
  • Hubněte zdravě a s radostí
    Pověry typu, že dieta je čas věčného odříkání a je nutné trpět, už dávno není pravda.
Je pouze nutné, aby k tomu každý přistoupil tak, jak chce, aby to dopadlo. Držíme palce!

Vyzkoušejte salát Caesar s kuřecím masem

Foto: Profimedia.cz
Podobné články
Recepty ke článku
Žena.cz